In aceste articol v-am facut un calculator de viteze si puteri airsoft pentru a va ajuta sa va calculati cat mai usor viteza si puterea replicii airsoft.
FPS inseamna Feet Per Second, pentru cei care calculeaza in alte unitati decat cele SI (Systeme Internationale), un FPS este 0.304 metri/secunda, (echivalent 1 M/S = 3.28 FPS). Acesta este motivul pentru care 328 FPS este vehiculat ca si o limita. 328 FPS este echivalentul a 100 M/S, iar o bila de 0.20g care zboara la aceasta viteza are o energie de exact 1 Joule.
Energia (in Jouli) = 1/2 greutatea * viteza^2
Convertor Metri Pe Secunda (M/S) in Feet Per Second (FPS) si invers
Introduceti o valoare in campul M/S sau FPS:
Cum pot calcula puterea replicii airsoft ?
Folosind acest calculator foarte util, puteti calcula energia / puterea replicii airsoft in Jouli. Calculatorul va va arata si viteza bilei in M/S. Pentru a calcula energia in Jouli, introduceti pur si simplu greutatea bilelor (in grame) pe care o utilizati si FPS-ul pe care l-ati citit de pe cronograf.
Cum influenteaza o viteza mai mare (M/S sau FPS) distanta de tragere ?
Ei bine, ne-am gandit la asta si vom efectua cateva teste cu niste replici airsoft electrice AEG la un moment dat cand va veni vara si va fi vreme mai buna si mai calda, dupa care vom putea deduce cateva cifre din lumea reala. In acest moment cel mai usor lucru pe care il putem face este sa calculam un interval folosind fizica de baza, facand anumite presupuneri. Pentru inceput vom ignora efectul hop-up-ului, deoarece stim ca mareste raza de actiune (distanta) si nu vom sta aici sa lucram la fizica de nivel superior folosind densitatea specifica a aerului si dinamica fluidelor, o vom face mai tarziu. Acest model de calculator presupune o traiectorie de zbor curbata, stim ca hop-up-ul produce o traiectorie mai dreapta, dar veti fi surprins cat de apropiate si cat de bine potrivesc aceste valori din acest calculator cu rezultatele din viata reala.
Din fizica de baza sa incepem cu o ecuatie de baza:
s = distanta
u = viteza initiala
v = viteza finala
a = acceleratia
t = timpul |
s = ut + 1/2 at^2
|
Sa presupunem ca trageti cu replica arisoft de la o inaltime de 1 metru de la pamant (de exemplu cu pusca pe umar), sa calculam timpul necesar bilelor sa cada si sa loveasca pamantul:
s = ut + 1/2at^2 prin urmare,
1 = 0 + (0.5* 9.81) * t^2
t = sqrt( 1/(0.5*9.81) )
t = sqrt(0.203…)
t = 0.45 secunde (2 zecimale)
|
Prin urmare, timpul necesar pentru ca bila sa cada 1 metru este de 0.45 secunde. Cu o viteza de 328 FPS sau 100 M/S, inseamna ca bila va parcurge o distanta de (328*0.45)=148 (feet) sau 45 de metri inainte de a lovi solul, oferindu-va raza de actiune (distanta) efectiva. Daca nu cunoasteti energia replicii dvs., puteti fie sa o calculati mai sus sau puteti sa utilizati 1 Joule ca limita pentru pentru replica de airsoft electrica AEG si 2.31 Jouli ca limita pentru replicile airsoft manuale.