Calculator Raport Roti Dintate Airsoft
In acest articol va punem la dispozitie un ” Calculator Raport Roti Dintate Airsoft ” pentru a va putea calcula cat mai usor si rapid raporturile rotilor dintate la replicile airsoft electrice AEG.
De ce este important sa calculam raportul rotilor dintate ?
Este important sa calculam raportul rotilor dintate ca sa putem afla urmatoarele:
1) Ce raport au rotile dintate nemarcate
Unele roti dintate nu sunt marcate de producatori pentru a evidentia clar raportul acestora cum ar fi: 12:1 , 13:1 , 16:1 , 18:1 , 32:1, etc…
2) Daca vor face fata angrenarii arcului de potentiere
Arcurile de pontentiere mai mari / puternice au nevoie de un raport mai mare, de la 16:1 in sus, asta si in functie de motorul utilizat.
3) Daca vor creste sau scadea rata de foc (ROF)
Rotile dintate cu un raport mic vor creste rata de foc (ROF), iar cele cu raport mare vor scadea rata de foc (ROF).
Alegerea raportului se va face in functie de arcul de potentiere si de motorul utilizat.
4) Ce raport au un set de roti dintate combinate
Exista cazuri in care doriti sa va configurati un raport de roti dintate personalizat.
In acest caz o sa combinati diferite roti dintate provenite din seturi de roti cu diverse rapoarte, de exemplu sa combinati un set de roti dintate cu raport de 12:1 cu un set de 16:1 sau 18:1 , etc…
Va punem la dispozitie un Calculator de Raport pentru Roti Dintate
Ca sa putei utiliza corect calculatorul va explicam exact ce date trebuie sa intriduceti pentru a calcula corect raportul rotilor dintate.
1) Introduceti numarul de dinti in campul ” Pinion Gear: “.
Pinion Gear – este roata dintata ce se afla pe axul motorului, aceasta vine in contact cu roata dintata ” Bevel Gear “.
- Aceasta roata dintata are doar o singura Coroana de dinti ce vine in contact cu roata dintata ” Bevel Gear “.
2) Introduceti numarul de dinti in campurile ” Bevel Gear: ” si anume Coroana Mare si Coroana Mica.
Bevel Gear – este roata dintata ce vine in contact cu pinionul motorului ” Pinion Gear ” si roata dintata” Spur gear “.
- Coroana Mare – reprezinta dintii din partea exterioara a rotii dintate.
- Coroana Mica – reprezinta dintii din partea interioara a rotii dintate.
3) Introduceti numarul de dinti in campurile ” Spur Gear: ” si anume Coroana Mare si Coroana Mica.
Spur Gear – este roata dintata ce vine in contact cu roata dintata ” Bevel Gear ” si roata dintata” Sector gear “.
- Coroana Mare – reprezinta dintii din partea exterioara a rotii dintate.
- Coroana Mica – reprezinta dintii din partea interioara a rotii dintate.
4) Introduceti numarul de dinti in campul ” Sector Gear: “.
Sector Gear – este roata dintata care vine in contact cu roata dintata ” Spur Gear ” si cu dintii pistonului.
- Aceasta roata dintata are doar o singura Coroana de dinti ce vine in contact cu roata dintata ” Spur Gear ” si restul cu pistonul.
5) Apasati butonul ” CALCULEAZA “.
Dupa ce ati completat toate campurile cu valorile corecte apasati butonul ” CALCULEAZA ” pentru a calcula raportul rotilor dintate.
Rezultatul va fi afisat in campul ” Raport Roti Dintate “.
Introduceti valorile in campurile Pinion Gear:, Bevel Gear:, Spur Gear: si Sector Gear: